Aplinkos ministerija parengė Planuojamos ūkinės veiklos objekto patikrinimo prieš eksploatavimo pradžią tvarkos aprašo pakeitimus. Siūloma atsisakyti perteklinių reikalavimų, susijusių su pranešimų pateikimu apie planuojamą ūkinės veiklos objekto eksploatavimo ir ūkinės veiklos vykdymo pradžią. Trumpinamas laikotarpis, po kurio galima atlikti pakartotiną patikrinimą.
Mažinamas atvejų skaičius, kai Aplinkos apsaugos agentūros specialistai patikrinimą atlieka ūkinės veiklos vykdymo vietoje (pvz., „gyvai“ bus tikrinami ne visi atliekų apdorojimo įrenginiai, o tik tie, kurie atitinka apraše nurodytus kriterijus). Nustatyta, kad pakartotinis patikrinimas gali būti atliekamas išanalizavus ūkio subjekto pateiktus dokumentus ir vaizdinius įrodymus ir nevykstant į ūkinės veiklos vykdymo vietą. Tokiu būdu ūkio subjektams tam tikrais atvejais nebereikės skirti papildomo laiko „gyvam“ patikrinimui ūkinės veiklos objekte.
Taip pat dvigubai sutrumpinamas laikotarpis, po kurio gali būti atliekamas pakartotinis patikrinimas, jeigu buvo priimtas sprendimas, kad ūkinė veikla negali būti pradedama. Tad ūkio subjektai tais atvejais, kai jiems privalomas pakartotinis patikrinimas, galės veiklą pradėti 10 darbo dienų anksčiau nei pagal šiuo metu galiojantį reguliavimą.
Mažėja administracinė našta, nes pakartotinai nebereikia teikti dokumentų, kurie buvo pateikti išduodant Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės (TIPK) arba taršos leidimus.
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo 2022 m. birželio 30 d. pakeitimus, patikslinama patikrinimų apimtis ir sąlygos, kurias turi atitikti ūkio subjektas.
Siekiant sumažinti gaisrų tikimybę ir paskatinti ūkio subjektus atidžiau laikytis priešgaisrinių reikalavimų, siūloma suteikti galimybę Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento pareigūnams dalyvauti patikrinimuose.
Tvarkos aprašo pakeitimo projektas skelbiamas čia 2023 m. rugpjūčio 11 d.
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos informacija